25 tot 31 Mei 2019

1 juni 2019 - Brisbane City, Australië

For English translation see below:

Zaterdag 25 Mei 2019

Gisteravond zaten we gezellig met 8 man om het kampvuur, en ter plekke hebben we bedacht dat we hier nog een nachtje wilden blijven. Vanmorgen kwam 1 van de dames bij ons aan de deur met de vraag of we met haar en haar man op stap wilden. Nou, dat leek ons wel heel gezellig, en het betekende gelijk dat wij onze grote auto konden laten staan, en fijn met hen in hun personen auto op stap konden. Want dat is toch altijd wel een puntje: als we ergens heen willen zitten we altijd met die ruim 8 meter lange auto!! Ron en Gill hebben een personen auto waarmee ze hun camper trekken. Zij hebben een caravan (van 11 meter lang!!) helemaal naar hun eigen ontwerp laten bouwen, en je weet niet wat je ziet als je daar binnenkomt: wat een luxe, en wat prachtig allemaal! Met z’n vieren hebben we het stadje en de omgeving verkent, en het was leuk om alles eens door de ogen en met de verhalen van Aussies te bekijken. Vanavond zaten we met 12 man om het kampvuur, en ik (Fen) zou nog best een dagje hier kunnen blijven maar we moeten verder volgens Wim….

Zondag 26 Mei 2019

Vanmorgen zaten we met z’n achten voor onze camper koffie te drinken en te kletsen. De camping eigenaar vroeg of ik nog een aantal foto’s wilde maken van de camping voor de regionale krant, en nadat we dat gedaan hadden reden we eindelijk weg en werden we uitgezwaaid door iedereen op de camping, het was net alsof we familie achter lieten.  We hebben vandaag weer 150 km gereden en staan nu op een camping in Boyne Island, op een prachtig plekje langs de rivier.

Maandag 27 Mei 2019

Vandaag wilden we naar Bundaberg rijden, maar dat bleek toch een beetje te ver (meer dan 300 km) dus gingen we op zoek, en toen vond Wim een kangaroo sanctuary, dus een plek waar baby kangaroos opgevangen worden als de moeder bv dood gereden is. We zijn op een werkelijk schitterende plek terecht gekomen, waar ik zo weer een week zou willen blijven, maar we hebben nog maar drie dagen! Overal om ons heen lopen de kangaroos, we zitten zo’n 100 meter boven zeeniveau en hebben een prachtig uitzicht over de oceaan.

Dinsdag 28 Mei 2019

Je gelooft het niet, maar vandaag zijn we op de allermooiste plek beland van onze hele reis. Wim vond de plek op de app: “camping mate”, en de naam sprak hem erg aan: Platypus Camp.  (http://www.platypus riverside retreat) Het is geen gewone camping, we staan ‘gewoon’ in een schitterende prive tuin, aan de rivier. Als je wilt kun je vissen, of kayaken, of lekker aan de rivier zitten met een glaasje wijn in je hand. Er staat nog 1 camper en verder is er niemand….. Zijn wij de enigen die dit paradijsje ontdekt hebben??? We genieten met volle teugen, en ook hier zou ik weer een extra dag willen blijven! Maar dan moeten we donderdag 400 km rijden en dat wordt vooral Wim te gek.

Woensdag 29 Mei 2019

Natuurlijk heeft Wim gelijk, dus vertrekken we om een uur of tien weer uit dat prachtige paradijs, en rijden zo’n 200 km naar het zuiden. We komen rond twee uur aan in Tin Can Bay. Weer terug op een gewone camping met zo’n 40 motorhomes en/of caravans, maar het dorpje ligt prachtig aan zee, en daar genieten we ook weer van. We lopen rond en vinden het plekje waar morgenvroeg om half acht  de dolfijnen gevoerd worden, dus je kunt er van op aan dat ze daar elke ochtend om die tijd komen.

Donderdag 30 Mei 2019

Ongeveer twee dagen per jaar komen de dolfijnen NIET, en vandaag was zo’n dag!!!! Wat een pech, we hebben bijna twee uur gewacht. We stonden om kwart over zeven al aan de kade, en om goed negen uur besloten we om terug te gaan naar de camping, want we hadden nog geen ontbijt gehad, en we wilden ook rond een uur of tien weer rijden, want we wilden niet te laat in Brisbane aankomen omdat we daar de hele auto leeg moeten halen want Floyd en Renske gaan vannacht met hun kinderen: Sven en Emmyloue in onze camper slapen, en wij slapen dan in hun huis. Bovendien hebben wij beloofd dat we zullen koken, zodat we alle groente op kunnen maken.

Vrijdag 31 Mei 2019

Wat een avontuur, het was de koudste nacht (5 C.) in Brisbane, en zij gingen hun lekkkere warme huis uit om in de camper te slapen, waar het binnen net zo koud is als buiten!! En wij sliepen eindelijk weer eens in een echt huis, met alles erop en eraan. Samen met Renske hebben we vanmorgen de camper weer ingeleverd, en een uurtje later waren we weer thuis en hebben we lekker aangeklungeld. Aan het eind van de middag gingen Renske en ik nog even op de school van Emmylou helpen omdat ze morgen een “garage sale’ houden en we beloofd hebben dat we morgen ook een paar uurtjes zullen helpen. En dan gaan we morgenmiddag nog met z’n allen Brisbane in en morgenavond zitten we weer in het vliegtuig terug naar Nederland, waar we zondagmiddag aan zullen komen.

Saturday 25 May 2019

Yesterday night we had a cozy evening sitting with 8 people around the campfire, and decided to stay another day. This morning one of the ladies we talked to at the campfire yesterday asked us if we wanted to visit the area with their car, of course we like that we responded, it also means that we can leave our 8.25 meter long vehicle at the camping and travel with the other couple’s sedan car. That does have added value, if we want to go somewhere we always have difficulties dealing with an eight meter long vehicle!! Ron and Gill have a sedan car towing an 11 meter long caravan. They had their caravan build to their own design, unbelievable the luxury inside!! With the four of us we explored the area around Mount Morgan, it was nice to see and hear everything through the eyes of two Aussies. This evening we sat with 12 people around the campfire, and I (Fenneke) could easily stay another day however Wim feels that we better move on towards Brisbane, so that’s what we decided to do.

Sunday 26 May 2019

This morning we sat with eight people in front of our camper having a cup of coffee with some after talk. The camping manager asked Fenneke if she would take some pictures for the regional newspaper, after we did that we finally drove off and were waved off quite a few camping guests, it was almost as if we left family behind. Today we drove around 150 km and arrived at a camping at Boyne Island, where we got a nice parking place along the river.

Monday 27 May 2019

We were aiming to drive to Bundaberg today, this was however a bit further than we thought (more than 300 km) so we looked for a more nearby place to stay, Wim found a camping at a kangaroo sanctuary, a place where they take care of kangaroos for example when the mother kangaroo has been killed in a traffic accident. It’s a real marvelous location, where I would want to stay a few more days, unfortunately we only have 3 days left! The kangaroos are all around us, we are about 100 meter above sea level and have a beautiful view over the ocean.

Tuesday 28 May 2019

Believe it or not but today we arrived at the nicest place of out trip. Wim found the place on an app called: “camping mate”, he liked the name: Platypus Camp.  It is not the usual camping we are standing in a wonderful private garden, next to the river. You can do whatever you like: fishing, kayaking or being lazy at the river side with a glass of wine in your hand. There is only one other camper and nobody else….. Are we the only people who discovered this small paradise??? We enjoy the place to the fullest, and again I would have no problem to stay here for a week! However we have to be back on Thursday and Wim is not keen to drive 400 km on the last day, so we will drive another 200 km tomorrow.

Wednesday 29 May 2019

Sure Wim was right, so we leave at about 10 in the morning from this beautiful place and drove about 200 km south. We arrived at a place called Tin Can Bay, an ordinary camping with about 40 motorhomes and/or caravans. The village is however located at an above average coastline, and that is also something we appreciate. We walked around a bit and found a place where they will feed dolphins tomorrow at 8 in the morning, we understood that the dolphins come to the same place every day to be fed.

Thursday 30 May 2019

For about two days per year the dolphins do not show up, today was such day!!!! That was real disappointment, we waited to no avail for about two hours. We were at the beach shortly after 7 in the morning, at about nine in the morning we decided to call it a day and go back to the camping because the dolphins had not showed up. We had not yet had our breakfast and we wanted to be on the move again by about 10 in the morning. We didn’t want to arrive too late in Brisbane because we wanted to take all our personal belongings out of the car. Floyd and Renske will sleep in the car tonight with their children: Sven and Emmylou, while we will sleep in their house.

Friday 31 May 2019

What an adventure, it was the coldest night (5 C.) in Brisbane, and they moved out of their house to sleep in the camper where it was inside as cold as outside!! While we slept again in a real house full of the usual convenient facilities. We returned the camper this morning together with Renske, and an hour later we were back home relaxing for a few hours. At the end of the afternoon Renske and Fenneke went to Emmylou’s school because they will have a “garage sale’ tomorrow and we promised to help for a few hours. In the afternoon we will go to Brisbane and tomorrow evening we will be in the plane again for our trip back to Holland, were we will arrive Sunday afternoon.