11 tot 17 Mei 2019

17 mei 2019 - Mission Beach, Queensland, Australië

For English translation see below:

Zaterdag11 Mei 2019

Vanmorgen eerst even weer  naar het dierenpark geweest, onze kaartjes van gisteren waren twee dagen geldig, dus daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. (We blijven Nederlanders nietwaar!) Gisteren konden we de possum niet vinden, vanmorgen zat hij pontifikaal in de opening van zijn hokje groene blaadjes te eten, een prachtige foto gemaakt. Om goed elf uur vertrokken we van de camping, onderweg ergens in een park hebben we een lekkere lunch gemaakt. We rijden nog steeds langs grote suikerriet plantages afgewisseld door mango bomen. Hier valt duidelijk meer regen, het blijft overal prachtig groen, en links van ons steeds bergen, en rechts van ons de oceaan.  Net voor drie uur kwamen we aan bij Forrest Beach park en daar kregen we een prachtig plekje direct aan de oceaan.

Zondag 12 Mei 2019

Vanmorgen eerst een strandwandeling gemaakt, en daarna op weg naar de volgende bestemming. Onderweg rijden we langs meer suikerriet plantages, nu afgewisseld met bananenplanten, de bananen zijn aan de plant verpakt in grote gekleurde plastic zakken – geen gezicht!  Het is echt ongelooflijk hoeveel suikerriet hier verbouwd wordt. Onderweg was een kraampje waar suikerriet-sap gemaakt werd… Heerlijk!! We gaan dwars door de bergen en stoppen bij een lookout, met een prachtig overzicht over het landschap. Vroeg in de middag zijn we bij de volgende camping aan het strand in Bramstone.

Maandag 13 Mei 2019

Op advies van de camping beheerder reden we vanmorgen eerst twee kilometer terug op de Bruce Highway om naar de Josephine watervallen te gaan, en daarna naar “The Boulders” in Babinda. We liepen door een tropisch regenwoud, het was er zo vochtig dat ik (Fen) al snel geen droge draad meer aan mn lijf had! Maar het was zeer de moeite waard, beide plekken waren magnifiek, dus we hebben weer veel foto’s gemaakt. Daarna reden we door naar Cairns, we wilden eerst naar het emigratiekantoor om uit te zoeken hoe we ons visum moeten verlengen, dat loopt namelijk twee dagen voor ons vertrek af. Toen we het emigratie kantoor gevonden hadden, bleek dat ze verhuisd waren naar het vliegveld. Dus wij daar op zoek, met onze grote auto! toen we het eindelijk gevonden hadden kregen we enkel een lullig briefje met een telefoonnummer. Toen we daarheen belden en ons door het hele toets programma heen geworsteld hadden, bleken er 29 wachtenden voor ons te zijn. Daar gaan we dus niet op wachten, we zien wel wat er van komt als we weer weg gaan.

Dinsdag 14 Mei 2019

We zijn Cairns weer uitgereden richting het noorden en zaten al snel op een prachtige weg; aan de ene kant de oceaan en aan de andere kant tropisch regenwoud. Het heeft de hele dag een beetje geregend, en ja ik zei het ook al tegen Wim “je kunt natuurlijk regen verwachten als je naar een tropisch regenwoud gaat!” We stoppen bij de Barron Gorge en maken daar een wandeling, doen nog wat boodschapjes in Mossman, lunchen ergens aan het strand en vinden daarna een leuke camping aan de Daintree river. Hier blijven we voor twee dagen dus morgen gaan we de omgeving verkennen.

Woensdag 15 Mei 2019

Het was donker weer vanmorgen, maar we besloten om ons daar maar niets van aan te trekken, en lekker te gaan wandelen. We hebben twee uur gelopen en toen we thuis kwamen begon het te regenen en het is niet meer gestopt. Blijkt dat we net onder het gebied zitten waar een tropical cycloon aan land is gekomen, en wij zitten nu met de uitlopers daarvan: rukwinden en regen…. Vanmiddag hoorde ik een jong stel op de camping Nederlands praten, en vanavond kwamen ze gezellig een sundowner bij ons drinken, en uiteindelijk hebben ze ook een hapje meegegeten. Zij zijn voor 9 maanden op reis in Australie.

Donderdag 16 Mei 2019

We besluiten om zo snel mogelijk zover mogelijk bij de cycloon vandaan te gaan dus rijden we naar het zuiden, richting Brisbane. We volgen een prachtige route via Kuranda naar Atherton Tableland. Dwars door de bergen, waar we met ons hoofd in de wolken rijden. Dat heeft toch ook weer iets mystieks. Het werd niet droog vandaag, dus morgen verder naar het zuiden!

Vrijdag 17 Mei 2019

Vandaag zaten we alweer met ons hoofd in de wolken, maar ondanks alle mist en regen was het toch weer een prachtige route. Het was alsof we in de Bergen van Zwitserland reden.  Wat is Australie mooi!! Maar ook vandaag zijn we weer allerlei mooie wandelroutes en andere touristische attracties voorbij gereden, want we zien het niet zitten om uren in de regen rond te lopen. We rijden richting de kust, en bij aankomst in Mission Beach schijnt de zon!

Saturday 11 May 2019

This morning we first headed back to the Billabong Park, the tickets we bought yesterday were valid for two days, so we started the day by visiting the park again. Yesterday we could not find the possum this morning we found the possum sitting happily sitting in the opening of his den eating leaves, we took a beautiful picture. At about 11 in the morning we left the camping, after 2 hours we found a park and had lunch. We still see all the time sugarcane and mango trees. It’s quite clear that there is more rain here than further south, it’s tropical green all over. We kept driving between the coast line and the mountains. Just before 3 in the afternoon we arrived at Forrest Beach here we found a nice camping directly at coast line.

Sunday 12 May 2019

We started the new day with a walk on the beach, had breakfast and left for our next destination. We saw more sugar cane plantations, between the sugar cane we saw banana plantations. It’s really unbelievable how much sugar cane is being farmed here. In one of the villages we passed we saw a booth where they made sugar cane juice… lovely taste!! We pass straight through a mountain range and stopped at a lookout with a magnificent view over the low lying rivers, the coast line and the tropical forest. Early afternoon we arrived at the next camping at the beach in Bramstone.

Monday 13 May 2019

At the advice of the camping manager we visited the Josephine falls and “the boulders” we drove a few km back to visit these two places. We walked through a tropical rainforest, it was so hot and humid that I (Fen) was wet all over. Both places were however a worthwhile visit. Both locations were impressive and we took many pictures. Hereafter we drove on to Cairns, we wanted to go to the immigration office to find out how to extend our visas which will runs out two days before our scheduled departure. After we found the immigration office we were told that they had moved their office to the airport. So we proceeded to the airport with our campervan, when we finally found the office we got a simple note with a tel nr. After we tried calling this number we had work ourselves through an extended automatic tel phone program, only to hear at the end that there were 29 others waiting in front of us. We therefore gave up trying to call.

Tuesday 14 May 2019

We left Cairn to go somewhat further north. We were on a beautiful road, at one side the ocean on the other side a tropic rainforest. It rained most of the day, obviously you cannot go to a tropic rainforest and expect not to see any rain!” We stopped at the Baron Gorge, walked around a bit, hereafter we did some shopping in Mossman, we had our lunch somewhere at a nice picnic place at the beach and found a small camping at the Daintree river. We will stay here for two days before we start heading back towards Brisbane.

Wednesday 15 May 2019

The weather was cloudy and miserable this morning, we nevertheless decided not to let the weather spoil our day so we went for a two hour walk. When we came back to at the van it started to rain and it kept raining for the rest of the day. We heard that a cyclone had made landfall about 100 km north of us, which means that we are inside the influence zone of this cyclone, strong wind guts and lots of rain…. This afternoon Fenneke heard a young couple talking Dutch, tonight we had a joint talk and a drink at our camper, eventually they even shared some food with us. They were traveling for 9 months in Australia.

Thursday 16 May 2019

We decided to leave the area affected by the cyclone as quickly as we can, so we started driving south, direction of Brisbane. We followed an inland route straight through a mountain range via Kuranda to Atherton Tableland. At the higher levels we ended up in clouds and mist. The clouds gave the area a mystical character. It still rained most of the day, so tomorrow we will move on going further south.

Friday 17 May 2019

As usual the day started with lots of clouds and drizzle, despite the fog and rain we drove through an area which looked like the mountains of Switzerland. Australia is a really a beautiful country!! We passed quite a few walking trails and other tourist attractions, however we had no interest to walk in the rain or to visit open air attractions. We therefore continued driving south towards the coast line, when we arrived at a coastal place called Mission Beach we checked in at a camping located at the coastline and the sun finally started to shine again!