18 tot 24 Mei 2019

25 mei 2019 - Brisbane, Australië

For English translation see below:

Zaterdag18 Mei 2019

Nadat we boodschappen gedaan hebben rijden we weer verder naar het zuiden. Hopelijk kunnen we eindelijk de regen achter ons laten! Onderweg krijgen we nog een paar flinke buien, we stoppen in een dorpje aan zee, en op de parkeerplaats staat een man die home-made pasteitjes verkoopt. Het is druk bij zijn kraampje, auto’s rijden af en aan, dus mijn conclusie is dat zijn pasteitjes wel lekker moeten zijn, dus kopen wij ook een paar, en smullen!!  We vinden een mooie camping net buiten Ingham. Als we daar aankomen is het droog en blijft het ook droog.

Zondag 19 Mei 2019

Vandaag zagen we eindelijk weer de hele dag een blauwe lucht we konden dus ook weer eens een wandeling in het bos maken, want dat hebben we de afgelopen vier dagen niet meer gedaan. Wie heeft er nu zin in om zich kleddernat te laten regenen?? We gaan naar “Paradise Waterhole” en maken een paar prachtige foto’s. Dan rijden we door naar Townsville en staan op een camping met heel bijzondere bomen, dit bleken ‘curtain fig trees’ te zijn, een soort vijgenboom dus, waarvan lianen zich in de grond wortelen en dan uitgroeien tot een soort dikke steunbalken. Als alles volgens plan gaat, komen we vandaag over twee weken -2 juni- aan in Nederland, dus we hebben nog ‘maar’ twee weken om van dit prachtige land te genieten.

Maandag 20 Mei 2019

Vanmorgen wilden we eerst een berg op net buiten Townsville, maar de weg ernaartoe was afgesloten, dus moesten we iets anders bedenken. Zo’n 20 km verderop was een ander park ‘Alligator Creek’ waar we heen gereden zijn en toen hebben we daar heerlijk gelopen en koffie gedronken. Uiteindelijk zijn we gestopt in Ayr, waar we weer een mooie rustige camping vonden, niet zover van het strand.

Dinsdag 21 Mei 2019

We begonnen de dag met een strandwandeling, en nadat we boodschappen gedaan hebben in Ayr, rijden we verder naar het zuiden. De volgende 100 km is vooral heel veel niets; geen dorpjes, geen boerderijen, bergen, of parken, niets, alleen een lange rechte weg. We rijden zo’n 175 km naar ‘Hideaway Caravan Park’ en komen daar vroeg in de middag aan. In de camping-bibliotheek vind ik een interessant boek over China, (Mao's last dancer) en dan zit ik (Fenneke) de rest van de dag met m’n hoofd in China rond 1970.

Woensdag 22 Mei 2019

Vanmorgen al vroeg weer een stevige strandwandeling gemaakt. Gistermorgen hadden we een strand met echte duinen, en dat was eigenlijk voor het eerst dat we strandduinen zagen, vandaag hadden we weer allemaal rotsen op het strand. Toen we weer in de auto zaten, duurde het maar even of het begon te regenen, en helaas, de rest van de dag heeft het geregend. We stoppen in Sarina en vinden weer een mooie camping, deze keer niet aan het strand, maar direct achter het dorp, tegen de bergen aan.

Donderdag 23 Mei 2019

Gelukkig schijnt de zon weer en dan lijkt alles toch een stuk mooier. We hebben vandaag zo’n 280 km gereden, best wel veel voor ons doen. Koffie gedronken in Clairview, daarna nog een keer gestopt tussen de koeien voor de lunch, en toen doorgereden naar ‘the Capricorn Caves’. We vinden een prachtig plekje in het bos en maken aan het eind van de middag nog een boswandeling.

Vrijdag 24 Mei 2019

Kort na 10 uur in de morgen vertrekken we weer vanuit camping ‘the Capricorn caves’. We gaan naar Mount Morgan waar we op 5 mei ook al geweest zijn. Het is heerlijk weer en we maken weer een prachtige rit door de bergen, en zijn gestopt op het hoogste punt voor de koffie. Wij vonden de camping in Mount Morgan een hele plezierige camping omdat de camp-manager en zijn Indonesische vrouw er zoveel energie in steken om het zo aangenaam mogelijk te maken voor de camping gasten.

Saturday 18 May 2019

After we did our shopping we drove further south. It rained again quite heavily, we really hope that we can leave the rain finally behind us! We stop somewhere near the coast, and at the parking area we find a stall holder selling home-made pies. It was surprisingly busy at his stall, cars kept coming and going, thus we concluded that the pies had to be good, so we also bought some pies, and they were delicious!!  We found a nice camping just outside Ingham. As soon as we arrived it became dry and the sun was even shining.

Sunday 19 May 2019

Today we saw a blue ski and the sun for the whole day so we could walk again in a forest. We did not do that for the last 4 days because of excessive rain. We did not want to get soaking wet in the rain!! We move on to a place called “Paradise Waterhole” and we take some nice pictures. We then drive on to Townsville where we found a camping with very special trees called curtain fig trees, they are native Australian trees. All going to plan we will arrive in Holland in two weeks, so we only have two weeks left to enjoy this beautiful country.

Monday 20 May 2019

This morning we planned to go to a viewpoint just outside Townsville, unfortunately the road to the viewpoint was closed, so we had to think of an alternative. About 20 km down the road was another park called ‘Alligator Creek’, we went there and had a walk in the park and after we had our coffee we moved on to Alva Beach, and stayed at a quiet camping close to the beach.

Tuesday 21 May 2019

We started the day with a walk at the beach, where we saw more curtain wall fig trees. After the beach walk we did some shopping in Ayr and drove on to the south. During the next 100 km there was a lot of empty land, no villages, no farms, mountains or parks just a long straight empty road. We drove about 175 km to go to ‘Hideaway Caravan Park’ where we arrived early afternoon. At the camping Fenneke found an historical book about China, (Mao's last dancer), so the rest of the day her head was in China in the 1960’s.

Wednesday 22 May 2019

We started the day with another walk on the beach. Yesterday we had a beach with genuine sand dunes, it was the first time we saw sand dunes, today there were lots of rock formations at the beach. By the time we left the caravan park it started to rain, and most of the day the rain continued. We drove on to Sarina where we found a nice camping, this time not at the beach but just behind the village, close to the mountains.

Thursday 23 May 2019

The day started with sunshine which makes everything look a lot nicer. Today we drove about 280 km, which is more than our average. We had a cup of coffee in Clairview, took our lunch in Marlborough and drove on to the Capricorn Caves, where we found a nice parking in the forest. At the end of the afternoon we had a nice walk in the forest.

Friday 24 May 2019

Shortly after 10 in the morning we left ‘the Capricon caves’ to go to Mount Morgan, were we had already stayed before on 5 May. The weather was excellent, we drove again through the mountains. We stopped at the highest view point for a cup of coffee and to enjoy the view. We considered the camping at Mount Morgan a very cozy one in particular because the camp manager and his Indonesian wife put so much effort into giving the camping guests a real good feeling at their camping.