7 tot 11 Maart 2019

12 maart 2019 - Blacksmiths, Australië

Scroll down for english translation

Donderdag 7 Maart 2019

We vertrekken in de loop van de morgen naar Sydney, gisteren even met Rosie gebeld, die reageerde gelijk heel positief, natuurlijk waren we welkom om bij hen te logeren, ze vertelde dat ze pas om half zes in de middag thuis zou zijn van haar werk, we waren dus rond half zes bij hun huis.

Rosie en Andrew wonen in Mona Vale ongeveer 20 km ten noorden van Sydney.  Alhoewel we Rosie en Andrew niet echt goed kennen, (we kennen ze alleen als de oudste dochter van Dennis en Jane die in Australie woont), werden we toch op een bijzonder hartelijke manier ontvangen. We sliepen in onze eigen camper die we voor hun huis geparkeerd hadden. Rosie zorgde voor het avond eten, haar man Andrew moest werken tot 8.00 uur hij was dus pas om 8.30 thuis. Omdat we de volgende dag Sydney zelf wilden zien, bespraken we de beste manier om dat te doen, en dat is met de streekbus.

Vrijdag 8 March 2019

Na het ontbijt brengt Andrew ons rond 10 uur naar het centrum van Mona Vale waar de bushalte voor Sydney is. Het is ongeveer 40 minuten rijden naar het centrum van Sydney. We komen daar rond 11 uur aan. Zowel het Opera House als de haven  liggen in het drukke centrum van Sydney. Het is een komen en gaan van mensen die reizen per bus, watertaxi, metro en auto. In de haven lag een enorm cruise schip met de naam Ovation of the Seas, daar kunnen duizenden passagiers op en dit schip zou later op de dag aan een 14 daagse cruise rond New Zealand beginnen. Wij waren blij dat wij gewoon op vakantie waren met onze camper. We gaan daarna naar het Opera House, het welbekende “schelpen”gebouw in de haven. Over Sydney Harbour ligt een enorme brug, daar kan je overheen klimmen/lopen, je moet daar dan wel meer dan 200 Euro per persoon voor betalen, dat doen we dus niet. Ipv een klim over de brug gaan we naar de Botanische tuin  naast het Opera House. Daarna wandelen we nog wat door het centrum van Sydney, en gaan aan het eind van de middag weer met de bus terug naar Mona Vale. Rosie en Fen zorgen deze keer samen voor het avondeten. Morgen is het zaterdag en we besluiten om komend weekend samen te kamperen op een camping ruim 130 km ten zuiden van Sydney.

Zaterdag 9 Maart 2019

Omdat Andrew eerst zijn oudste zoon naar het vliegveld moest brengen hadden we afgesproken dat wij samen met Rosie naar de camping zouden rijden en dat Andrew rechtstreeks naar de camping zou rijden zodra hij zijn zoon had afgezet op het vliegveld. Wij vertrokken even na 8 uur, we stoppen even op een plekje met een geweldig uitzicht op de kust en komen rond 12 uur aan in Nowra een kustplaats waar we boodsschappen gaan doen voor het weekend. We hebben altijd wel even een probleempje om de auto, die meer dan 8 meter lang is, te parkeren. De auto kan niet op een gewone parkeerplaats staan daar is hij echt te lang voor. Maar goed ook het parkeren lukte weer. We komen rond 2 uur in de middag aan op de camping. Andrew was er al lang hij had hun tent al opgezet. Het is  Australische campings gebruikelijk dat iedereen gebruik kan maken van een op gas gestookte BBQ, en dat deden wij dus ook. Na de BBQ nog even wat napraten bij het kampvuur en daarna naar bed.

Zondag 10 Maart 2019

We beginnen de dag met een een uitgebreid ontbijt, eieren met spek, klaargemaaakt op de camping BBQ. Daarna nemen Andrew en Rosie ons mee voor een toeristische trip in de omgeving. We zien allerlei mooie plekjes die we anders niet gezien zouden hebben. Tijdens een picknick aan de kust zien we zelfs diverse dolfijnen. Om half vijf gaan Andrew en Rosie terug naar Mona Vale. Wij blijven nog een nacht op dezelfde camping om maandagmorgen door te rijden in de richting van Melbourne. 95% van de mensen bleken weekend gasten te zijn die de camping voor het einde van de dag verlaten. Wij zijn de enige overgebleven gasten met een camper.

Maandag 11 Maart 2019

In de loop van de morgen vertrekken we richting Melbourne, dat is nog ongeveer 900 km rijden. Omdat we niet meer dan 150 km per dag willen rijden, stoppen we op een prachtige camping in het bos aan de rand van de oceaan. We zien weer overal kangeroes zelfs op het strand.

English version

7 March 2019

In the course of the morning we left for Sydney, I had a quick telephone call with Rosie yesterday, she responded very positively, of course we were welcome to stay with them, Rosie said that she would be home from work by 5.30 pm, so we indeed arrived there at that time. Rosie and Andrew live in Mona Vale about 20 km North of Sydney. Although we did not know Rosie and Andrew all that well, (we know them as the oldest daughter of Dennis and Jane who lives in Australia), they welcomed us in a very warm and welcoming manner, we really felt very welcome at their home. We slept in our own campervan which we had parked in front of their house. Rosie took care for the evening meal, her husband Andrew had to work till 8.00 pm so he was only home at 8.30. Because we wanted to go to Sydney the next day and we discussed the best way to do that and that was by public bus transport.

8 March 2019

At 10 am Andrew brought us to Mona Vale to the central bus station. It’s about a 40 minute drive to Sydney, so we arrived in the center at about 11 am. Both Sydney Harbor and the Opera House are located in the busy center of Sydney. Crowds of people are either coming or going by bus, water taxi, metro or car. A huge cruise ship named Ovation of the Seas was docked in the Harbor, it surely can take thousands of passengers, we were happy that we could return to our campervan.  The ship would depart later in the day for a 14 day cruise around New Zealand. We moved on towards the Opera House. A huge bridge crosses Sydney Harbor, it’s possible to walk (climb) over the bridge suspension, to do that one has to pay more than 200 Euro per person. We will not do that, instead we move on to the Botanical Garden located next to the Opera House. We then walk a bit through the busy center of Sydney and move back to Mona Vale at the end of the day. Rosie and Fen arranged the evening meal together. Tomorrow it’s Saturday and we decide to go camping together at a camping place more than 130 km south of Sydney.

Saturday 9 March 2019

Because Andrew had to take his oldest son to the airport we had agreed that we would take Rosie to the camping, and Andrew would go directly to the camping after he had brought his son to the airport. We left shortly after 8 o’clock, on the way we stopped for a while at a location with a great view at the coast, and by noon we arrive in Nowra a town at the coast where we do our shopping for the weekend. We always need to search for a place to park our camper, because it’s more than 8 meter long. The camper cannot be parked at a regular parking place it’s really too long.

We arrive at the camping at about 2 in the afternoon. Andrew had arrived much earlier and he had already set up their tent. At every Australian camping it is quite normal to find a BBQ which all visitors staying at the camping can use, we therefore prepared a real BBQ meal at the camping BBQ. After the BBQ we had another drink around the campfire and went to bed.

Sunday 10 March 2019

We start the day with a real English breakfast, bacon and eggs prepared on the camping BBQ. After breakfast Andrew and Rosie took us out for a touristic trip in de area. We saw all kind of places which we otherwise would not have seen. During a picnic at the coast we even saw several dolphins. At about 4.30 Andrew and Rosie went back to Mona Vale. We stayed another night at the camping to continue our journey towards Melbourne on Monday morning. 95% of the people staying at the camping appeared to be weekend guests they all left the camping at the end of the day. We were the only remaining visitors at the camping with a campervan.

Monday 11 March 2019

In the course of the morning we left the camping to continue our journey towards Melbourne, which is still another 900 km drive. Because we do not want to drive more than 150 km per day we stopped at a beautiful camping in the forest close to the coastline. We see many kangaroos even directly at the beach.