4, 5 en 6 Maart 2019

6 maart 2019 - Blacksmiths, Australië

4 Maart 2019

Vanmorgen om 9 uur vertrokken we uit Grafton en reden naar South West Rocks, een kustplaatsje pakweg 200 km in de richting van Sydney. We komen daar om 1 uur in de middag aan en besluiten hier te overnachten op een bijzonder mooie camping, vlak aan zee, direct naast een riviertje. We kwamen er vandaag achter dat er een uur tijdsverschil is tussen Sydney en Brisbane. Alhoewel Sydney en Brisbane in dezelfde tijdszone liggen hanteert Sydney, New South Wales (NSW) de zomertijd, en omdat Brisbane in Queensland ligt, die de de zomertijd niet hanteert, is er een uur tijdsverschil. Daar raakte ik wel even van in de war.

5 March 2019

Om 9 uur in de morgen vertrekken we weer, omdat we nog geen kangeroe’s gezien hadden, en hadden gehoord dat er altijd kangeroe’s in de buurt van de vuurtoren zouden zijn, gaan we daar eerst maar even heen om te kijken, en ja hoor er waren inderdaad kangeroe’s. Bij de vuurtoren hadden we tevens een prachtig uitzicht op de kustlijn, wat ook te zien is op de foto’s. Een uurtje later rijden we 180 km naar het zuiden naar een afgelegen camping, aan de kust om te overnachten.

6 Maart 2019

Toen Fenneke vanmorgen om 7 uur opstond en naar de wasruimte ging om te douchen zag ze 3 kangeroes naast de camper rondhuppellen, en even later kwam er nog een monitor lizard op bezoek, dat was natuurlijk een leuke start van de dag. Na ontbijt en andere ochtend rituelen vertrekken we richting Sydney. We vinden een geschikte camping 100 km ten noorden van Sydney om te overnachten. Morgen gaan we naar Sydney, we gaan op bezoek bij Rosie en Andrew Miller, zij is een dochter van Dennis en Jane. We kennen Dennis en Jane al meer dan 35 jaar van Zuid Sudan en Kenia. Hun dochter woont al meer dan 30 jaar in Sydney en we vinden het erg leuk om bij hen op bezoek te gaan.

4 March 2019

At 9.00 am we left Grafton and drove to South West Rocks a small coastal village about 200 km in the direction of Sydney. We arrived there at 1.00 pm and decided to stay here for the night at a beautiful camping close to the sea and adjacent to a small river. Today we found out that there is an hour time difference between Brisbane and Sydney. Although Sydney and Brisbane are both located in the same time zone, NSW adapted the daylight saving time, Queensland did not adapt daylight saving time which explains the time difference. I must say that the time difference did confuse me.

5 March 2019

Just like yesterday we left South West Rocks at 9 am, because we had not yet seen any kangaroos and we had heard that there would be kangaroos near the light house we first went to the light house and there were indeed some kangaroos. The view at the lighthouse was spectacular as can be seen on the photos. An hour later we drove about 180 km to the south, we at stopped at a remote camping about 100 km North of Newcastle.

6 March 2019

When Fenneke left the van this morning to take a shower at the wash room she saw 3 kangeroos humping around our campervan, and a few minutes later a monitor lizard came along, that was of course a beautiful start of the day. After taking breakfast and performing the usual morning rituals we left in the direction of Sydney. We found a suitable camping about 100 km north of Sydney. Tomorrow we will reach Sydney, and we will visit Rosie and Andrew Miller, she is the oldest daughter of Dennis and Jane. We know Dennis and Jane already more than 35 years, we first met them in South Sudan in 1982, and again in Kenya where they live nowadays. Their daughter lives in Australia with her husband, they now live in Sydney, we are very pleased to visit them there.